is: 18/8 -tråkigt

Det långa hästtestet!
Alla hästtokiga fyller i det!

~ Hästarna ~
Första hästen du styrde själv: näsvallens biggan (bella) min första egna ponny.
Hur gammal var du när du red för första gången: ingen aning, stor va jag då inte.
Vad hette din första älsklingshäst: goldman
Hur många älsklingshästar har du haft: om jag bortser från mina egna så tror jag att det är 4
Vad hette alla dom hästarna: goldman, prinz, rover & bantu
Vem är din älsklingshäst nu: mina egna.

~ Din älsklingshäst ~

Din älsklingshästs favorit...
... Sysselsättning: heltklart äta
... Ämne (hoppning, rida ut, dressyr osv.): western
... Godis: äpplen
... Foder: betfor
... Hästkompis: varandra
... Hinder: wirex- tunnorna pantera- oxer
... Gångart: wirex- galopp, pantera- trav

~ Utrustning ~

Hur många ...

... ridbyxor har du: 5
... hjälmar har du: 2
... spön har du: 3
... ridvästar har du: 1
... ridskor har du: 2

... ridstövlar har du: 2

...grimmor har du: oj det vet jag inte
... träns har du: 5 tror ja
... sadlar har du: 3
...täcken har du: eh det vet jag inte heller

Vilken färg var dina första ridbyxor, om du kommer ihåg: svarta
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: brun, vit, rutiga, svart, blå

Vilken färg var din första grimma: ingen aning


~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [ ]
Passage [ ]
Tölt [ ]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [ ]
Ridit på en hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [ ]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [x]

~ Hästraser ~
Jag har ridit...
... en fjording [ ]
... ett arabiskt fullblod [x]
... en korsning [x]
... en welsh [x]
... en tinker [x
... en shire [ ]
... ett engelskt fullblod [x]
... en connemara [ ]
... en dartmoor [
... en islandshäst [ ]
... en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~

Rider du på ridskola: inte längre
Isåfall, hur många gånger i veckan: -
Har du medryttarhäst/ponny: nej
Isåfall, hur många gånger i veckan: 

Har du häst/ponny på foder: nej
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: -
Har du medryttare på honom/henne: -
Har du egen häst: ja

Hur ofta rider du honom/henne: 6 ggr/vecka
Har du medryttare på honom/henne: nej
Har du tävlat med någon av dessa hästar ridskolehäst,medryttarhäst, fodervärdshäst eller egen häst: ja

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: går nog inte räkna
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: bella, när jag var 4 år
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: nja inte direkt allvarligt
Hur såg din roligaste avramling ut: när jag flög av fiona och rullade runt som en jag vet inte vad
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: inget av det, jag blir bara ett frågetecken typ

~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning: nope
Har du ridit långritt med fika: ja
Har du ridit islandshästar på turridning: näe
Har du gått på ridläger: jadå
Isåfall, vilket av alla ridläger är bäst: ehum typ träningslägret för några år sen
Har du ridit utomlands: nej
Isåfall, vart någonstans: -

Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0